Yrittäjien Lähilauantai 29.5. kannustaa suosimaan paikallista ja ostamaan läheltä

Uutiset
Suomen Yrittäjien alue- ja paikallisyhdistykset järjestävät lauantaina 29.5. valtakunnallisen Lähilauantai-kampanjan. Mukana ovat Naantalin Yrittäjät ry sekä reilu parikymmentä naantalilaista yritystä.
Aurinko paistaa Naantalissa torin kulmalla oleviin liikkeisin, edustalla Instrumentarium, vieressä Pieni Kirjapuoti. Viikon aurinkoinen uutinen -logo.

Lähilauantain tarkoituksena on kannustaa ostamaan paikallisten yrittäjien palveluita ja tuotteita. Naantalin Yrittäjien puheenjohtaja Annika Virtanen kertoo, että kampanja näkyy tänä vuonna ajan henkeen sopien erityisesti somessa, jossa voi esimerkiksi tutustua naantalilaisiin yrityksiin ja osallistua arvontoihin. Osa yrityksistä on lähtenyt Lähilauantaihin mukaan myös erilaisin tarjouksin.

– Naantalissa on poikkeuksellisen hyvä palveluverkosto ja monipuolisesti erilaisia yrityksiä. Uudet asukkaat, kesäasukkaat ja kaikki naantalilaisetkaan eivät välttämättä edes tunne kaikkia palveluita, joita meillä on saatavilla. Kampanjan kautta haluamme tuoda paikallisia yrityksiä tutummiksi, Virtanen sanoo.

Paikalliset yritykset luovat elinvoimaa ja lisäävät paikkakunnan vetovoimaa. Ostopäätöksillään jokainen voi vaikuttaa myös oman lähiympäristön palvelutarjontaan.

– Palvelut säilyvät meillä, kun niitä käytetään, Virtanen muistuttaa.

– Meillä on asukasmäärään suhteutettuna keskusta-alueella huikea määrä erikoisliikkeitä. Viime ajat ovat haastaneet yrityksiä kehittämään toimintaansa sekä tuote- ja palveluvalikoimaansa. Nyt olisikin erinomainen hetki käydä paikan päällä tutustumassa paikallisten yritysten uusiin palveluihin. Joko huomenna lauantaina tai kesän kuluessa. On myös hyvä muistaa, että paikallisten palveluiden hyödyntäminen on tärkeää myös kesäsesongin ulkopuolella, kun matkailijavirta alkaa pienentyä, Naantalin kaupungin elinkeinoasiamies Lassi Rosala sanoo.

Yhteistyöllä eteenpäin

Lähilauantai järjestetään nyt toista kertaa. Ensimmäisen kerran kampanjaa vietettiin maaliskuussa koronarajoitusten ollessa nykyistä tiukemmat. Vaikeasta vuodesta huolimatta yrittäjät ovat innostuneesti lähteneet mukaan kampanjaan, Virtanen kertoo. 

– Lähilauantai korostaa myös yrittäjien keskinäistä verkostoa: yhdessä selvitään vaikeiden aikojen yli, nyt ollaan jo loppusuoralla.

Naantalin Yrittäjien apuna Lähilauantai-kampanjassa on ollut kolme merkonomiopiskelijaa Raision seudun koulutuskuntayhtymä Rasekosta. Virtanen kehuu oppilaitosyhteistyötä; ilman opiskelijoita kampanjaa ei oltaisi saatu toteutettua yhtä näkyvästi. Myös ohjaajalle yhteistyö oli palkitsevaa.

Osallistu Lähilauantaihin

  • Suosi paikallista ja suuntaa ostoksille lähiyrityksen verkkokauppaan tai kivijalkakauppaan koronavarovaisuutta noudattaen.
  • Kerro omista, paikallisista suosikkiyrityksistä muille esimerkiksi somessa ja kannusta muita tekemään samoin. Kampanjan hashtagit ovat #ostapienelta #lahilauantai #eikuntaailmanyrityksiä.
  • Tutustu naantalilaisiin yrityksiin Naantalin Yrittäjien Facebook-sivuilla ja muissa kanavissa.

Sinisellä pohjalla piirrettyjä eri liikkeitä, tekstit: Lähilauantai 29.5.2021, tule mukaan! #lähilauantai #ostapieneltä #kuntavaalit2021 #eikuntaailmanyrityksiä. Yrittäjät.fi/lähilauantai. Yrittäjien logo. Naantalin kaupungin logo.

Aurinkoa arkenakin! Naantalin kaupunki julkaisee viikoittain aurinkoisia uutisia, joiden tarkoituksena on tuoda esille kaupungin positiivisia tapahtumia. Aurinkoisen uutisen tunnistat kuvan aurinkologosta. Tunnisteella #viikonaurinkoinenuutinen voit seurata aihetta sosiaalisessa mediassa.

Päivitetty viimeksi
28.5.2021 12:16

Asiasanat

Yrittäjät
Työ ja yrittäminen
Elinkeinot